sape suruh bukak ?

ikut nak ? :D

Sunday, November 13, 2011

Tulah , kan dah kena.

TULAH <--------- this is not tu lah. Its tulah.
Sebut dia terus takde berhenti dua harkat ke apa. Faham?


Tulah tu apa? Tulah tu ada lah satu perbuatan yang disebabkan tidak diredhai atau membantah. Selalunya tulah ni terjadi dekat orang yang menderhaka, macam orang dulu-dulu kalau dia derhaka dekat Sultan. Nanti kena tulah. 
Kira Sultan ni istimewa la sebab kalau derhaka dekat Sultan akan dapat balasannya.


Teringat cerita yang jadi kat aku time SEPINTAR. 
Hue hue hue. Rasa macam kena tulah pulak time tu. 
Aku rasa aku akan kena tulah kalau aku rasa bersalah kat orang,


#CASE 1


Ada lah satu malam, A (nama dirahsiakan) mintak liquid paper kat aku,
aku pun baling la, sekali kena dekat B. B tu dah la garang, takut nyahhh tau!
Baling pulak tu tepat tepat tersangkut dekat leher dia, kalau dia bukak mulut boleh masuk anak tekak kot :P
Aku da mintak maaf kat dia tapi dia wat derk je. So aku pun rasa macam bersalah la.
Balik tu lepas solat Isyak dekat masjid, kakiku terlanggar tiang tepi tu, berdarah woooo!
Entah bila la pulak aku careless.  -.-


#CASE 2


Ni lagi satu malam kot, aku buat C marah. Aku pun lupa C marah pasal apa, tapi aku rasa aku la penyebab.
So aku cam rasa bersalah la, aku panggil dia dia tak nyahut pun tau TSKKTSKKK T_____T
Malam esoknya time Maghrib, aku jatuh dalam wash room. Jatuh kepala dulu, member sume cakap bunyi kuat gila. Bibir aku pecah kat tepi sikit. Haih, memang la nasib. Sekbaik lepas check xde pape.
Benjol la jugak kepala ni. Kekekeke, 


So secara kesimpulannya, aku tak boleh rasa bersalah kat orang, or sewaktu dengannya
Nanti aku kena macam macam.
Tapi tak tau la kalau incident tu secara kebetulan.
Wallahualam.

7 comments:

  1. haaa tu lah :P
    HAHA kelakar doh time liquid tu. LAWAK gila.

    ReplyDelete
  2. auni,
    'aku pun baling la, sekali kena dekat B. B tu dah la garang, takut nyahhh tau!
    Baling pulak tu tepat tepat tersangkut dekat leher dia'

    macam pernah ku lihat ya insiden ini. Haha

    ReplyDelete
  3. macam tau je dua-dua case ni..hew hew..lg satu...case bawak phone..tulah gak tu..lol..

    ReplyDelete
  4. Nina : Ni semua A punya pasal :P

    Adi : Memang satu meja tengok :)

    Mira : HP? tu pengalaman , kekeke.

    ReplyDelete
  5. auni,, aku baca ni gelak gila2
    aku tau nape C marah :D .
    HAHAHAHAHAHHAH.. Lawak laaaah

    ReplyDelete
  6. Sampai skrg aku taktau weh, nape C marah?

    ReplyDelete
  7. tak silap aku time tu dia tengah sedih baca satu esei. hahahaahaha,, then, u make fun on that time. dia emo sikit . wakakaka

    ReplyDelete