sape suruh bukak ?

ikut nak ? :D

Thursday, February 17, 2011

saya suka tujuh belas/2

Semangat berkobar-kobar berkubur pagi ni, berganti dengan semangat angin kuskus sempoi bahasa, ciss ! Mood gua swing 360 darjah, lepas tu rotate sesuka hati dia.Gua dah cuak pagi-pagi, semua benda tak kena, goreng nugget tak sedap, goreng fries taksedap jugak, *rupanya gua guna minyak ayam.
Lepas tu basuh baju kotoran degil tak hilang ! Gua guna Vanish tau ! bukan serbuk pencuci cap XXX, mungkin kotoran tu degil sangat, gua rendam then spin dalam washermachine tu. At last, kotoron degil HILANG ! tanpa kesan ! Jadii suri serta sura rumah sekalian, gunakan Vanish ye, 
Pagi tadi tidur gua taklena, asik teringat cinta hati gua. Tengah pagi masih taklena, ada orang misskol gua sebab game Arsenal VS Barcelona. Gua pedulikan semua tu,
Mama kejut gua Subuh sebab nak tanya kunci rumah mana,
Member gua roger gua pagi-pagi sebab buku untuk test comp dia hilang, dia rempit datang rumah gua semata-mata nak ambil buku tu, and dia pakai kain pelikat je. -____-


Gua mandikan Yayah , bagi dia makan roti strawberry kegilaannya, tapi dia gedik, dia nak gua suapkan.
Dia bukak cd Anak-anak Sidek, kemudian terleka, gua malas nak layan cerita tu, sebab gua dah hafal dialog dia sebijik-sebijik. (bayangkan berapa kali sehari Yayah ulang cd yang sama?). Gua kejut aiman bangun, dia mamai-mamai lagi, gua malas layan lari naik atas angkat panggilan.

Lepas hantar yayah pergi rumah Cik Nah, gua sidai baju, tunggu Abg Anip datang dengan kereta Kancil, kereta Waja yang menjenguk. Gua naik belakang , fuhh. PENUHMAMPATSENDATTERAMAT
tapi sekbaik gua bertubuh badan KECILKECILCOMELRAMPINGRENDANG, jadi kira muatmuat lah tu.
Tengah jalan macam biasa borak-borak, hari ni student Abg Anip yang nak ambil test ada 5 orang total, termasuk czn dia (Hakim), yang gua bajet lagi tua rupanya sama baya, * Kak Dina kata tengok baka.

Sampai IMKL tunggu budak sesi 1 siap, gua duduk bersila tepi dinding gaya penyanyi jalanan dengan Nini,
sesi bualan bermula, 

"Kalau dekat bukit tu macammana nak buat eh?"
"Weh, aku lupa jalan ni !"
"Parking no.2 yang mana eh?"
"Borang tu nak hantar kat mana?"
"Enam perkara wajib tu yang mana?"

Jiwa gua bergelodak kencang serta hebat, tak pernah gua rasa sebegini ketika di alma mater.
Adrenaline kurang pabila Abg Anip buat lawak ^____^
Bunyi nada dering Fireworks- KetyPari kedengaran,
Satu SMS yang tak biasa diterima dibuka,

Yang kau duduk brsandar tu nape?

Cis, aku panjangkan leher nak tengok siapa yang kritik-kritik gaya duduk aku yang sempoi ni,
Target found! Serangan balas bermula, 
Angkat tangan tanda, HI.
Reply balik,
Ish Amir! Yang kau datang kenapa? Cuak aku kau tau? Ye, nak bagi support? Terima kasih,
Tangan tak berhenti menaip,
Mulut tak berhenti berkumat-kamit,
Mata melilau,
"Budak sesi 2, masuk bilik ceramah sekarang!!" (lebihkurang macamtu ayat dia)
Gua menyirap balik, 
Terima kasih untuk anda, berjaya menenangkan jiwa yang emosi ni.
Beratur2, dengar breef, tunggu turn.
Lucky number 12.
Masuk kereta, ushh, test dia punya brake, clutch and stereng, memang lain dengan kereta yang gua selalu bawak, ok, kadar kecuakan bertambah 72 kali ganda, gua selawat. JPJ kata naik,
Gua naik, dia suruh turun balik, gua ingat failed dah, rupa-rupanya dia suruh buat lagi sekali, thanksgod!
Then gua buat bukit,parking,3penjuru, semua berjalan lancar (memang lancar sangatlah)
Bila tahap gelabah gua melebihi sepatutnya, kaki gua shaking tak semena, gua telah memalu kan diri sendiri sebanyak dua kali, (takperluceritalahkot)
Gua tunggu untuk buat OTR, sambil refresh, gelakgelak dengan Nini, tunggu turn, tiba-tiba aku dengar,

"IZZATI!"
"IZZATI"

Gua tengok abang tu pegang kad gua, gua datang dia check ic, lesen L, belek muka gua yang takseberapa ni, dia buat muka terkejut, aiseh, (mungkin gambar dengan rupa betul taksama)
Gua ambil borang, masuk kereta, bismillah, 


^____^


Balik tu gua sengih-sengih, gua tengok borang tu balik gua sedih balik ! Apsal plak gua tak check wiper? Check la! Dia tak tengok sebab tengah sibuk SMS time tu, ciss. Sekbaik tak fail.Gua masuk dalam, nak passed up borang tu, pakcik JPJ tu borak ngan gua,

"Anak dah berapa?"
"Saya baru habis SPM, PAKCIK."
" Oh, tak kerja?"
"Tak, dok rumah je"
"Dah ada bf belum?"
"BELUM, kekasih ada(suara hati) ( dalam hati, apahal pulak ni)"
"Apsal takda?"
"Takde orang nak kat saya, muka sememeh"
"Kesian"
"Takpayah kesian lah, tak sedih pun"
"Kalau pakcik nak?"
"HAHAHAHAHAHA (aku gelak memang takikhlas gila)"
"Bila nak kahwin?"
"Lambat lagilah"
"Kena pikir cepat-cepat"
"Err. yelah" 
Gua ambik borang then ankat kaki keluar, lau duduk lama-lama bleh meleleh hingus tau !



PAPAAA, ONI NAK KETE SEBIJIK !! <3

11 comments:

  1. TAHNIAH aune!! :)

    ReplyDelete
  2. dja : yerpp * giggle
    snb : mekasehh ^____^

    ReplyDelete
  3. gedik gila pakcik tu , haha
    aku ade kereta kau nak pinjam*bangga gila
    ececey nnti kau pinjam gk
    nk g SR

    ReplyDelete
  4. wekkkk :P HAHAHAHA, duit minyak kau la ehh

    ReplyDelete
  5. hhahaha pakcik nak ngorat..kekeke terima jela..konfirm die bg kete freeeeee..hihi

    ReplyDelete
  6. lau kawin ngn dia, anak2 takpayah amik jpj test kan :)

    ReplyDelete
  7. yg arsenal vs barcelonaa tu , macam kenall jeee , haha

    ReplyDelete