sape suruh bukak ?

ikut nak ? :D

Tuesday, February 15, 2011

I'm L E F T Y and so luv being that ^____^

Berdasarkan tajuk entry di atas, sudah jelas terang lagi bersuluh lah bahawa saya ni seorang yang KIDAL/LEFTY , hohoho :D and im so proud being that, ALHAMDULILLAH, weeeeeee.
Saya kidal, awak kidal tak? Angelina Jolie kidal, Albert Einstein, Bill Gates, Saidina Umar Al-Khattab,Julius Caesar, Leonardo Da Vinci, Beethoven, Nicole Kidman, Tom Cruise pun sama weh, ada lagi ramai lah tokoh yang kidal-kidal ni.My mummy pun kidal jugak, kira saya ni mewarisi daripada dia lah.

Orang kidal ni lebih cenderung untuk guna tangan kiri. Macam saya, saya menulis tangan kiri , tapi kerja lain guna tangan kanan, Dulu kecik-kecik saya suka makan tangan kiri, (sampai sekarang pun) tapi taksopan kan, so im trying harder to use my right hand , dun worry, saya fleksible, dua-dua boleh guna. As u olls know, otak sebelah kanan menguasai tubuh badan sebelah kiri, so otak kanan menguasai muzik, seni and etc. Dari situ datang theory mengatakan bahawa orang kidal ni kretip, sore sedap, lebih kretibiti and so on lah. Tapi saya ni takdelah kretip sangat , setakat nak lukis freehand tu takda hallah :P

Fakta menarik tentang mereka yang LEFTHANDED,

1.Cenderung untuk berasa cemas dan malu dengan apa yang ingin dilakukan atau dicakapkan (thatss so me)
2.Cenderung untuk berasa lebih bimbang
3.Lebih senang menulis jawi dari rumi (yee ke)


 Ada juga Hari Kidal Sedunia , 13 Ogos, *xperlulah nak sambut, ni budaya Barat :D
Kalau korang perasan, kerusi meja semua dicipta untuk orang tangan kanan , so mereka yang lefty (me) kalau nak tulis  memang akan makan space, but still makan space pun tulisan aku still buruk  HOHOHO.




 .
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
 

I'M LEFTY
I LOVE IT

3 comments:

  1. im lefty tue bebeh.haha
    aku tak sokong kau ckp org kidal terer jawi,
    asal jawi aku slalu dpt kosong or satu je out of 6??hahaha

    ReplyDelete
  2. I'M also a LEFTY
    and I LOVE IT!!
    sepp skit

    ReplyDelete
  3. seepp seppp ! HOHHOO
    kinot : bukan terer jawi yang tu, maksud aku jawi die kemas lah, kau 0 out of 6 sebab kau salah ejaa , kan kann ? :P

    ReplyDelete