sape suruh bukak ?

ikut nak ? :D

Sunday, October 2, 2011

MALAS

Bermula lah hari ini , hari kemalasan tahap dewa
Bukannya apa. Kalau cuti-cuti takder keje ni, mesti bangun lewat
Dah tu keje dok kacau org lain tidur,
Nampaknye tak berpekdah tu kan ?
Hmm, apepun, gue telah merangka jadual kerja yang tak begitu padat untuk tiga bulan ini,

-Setel gaji dekat Hong Leong
-Setel benda dekat Maybank
-Baking
-Belajar masak (any other skill yang berkaitan)
-Drive kereta jejauh (ni harapan)
-Hiking (Tlg la sesape ajak aku)
-Jumpa Ustazah
-Tlg mama ngn papa pasal kenduri
-Try ape yang tkpenah try

And lots lotssaa more...
Tapi kan, sempat ke
Yelah tiapkali cuti ni jadi babysitter tak bertauliah la gue,
Tapi ok lah, dari meronggeng tak tentu pasal.  (husnuzhon)

OH, pasal malas tadi. Benda yang paling malas aku nak buat,

GOSOK BAJU
Yang ni memang malas gila, kalau boleh baju yang aku nak beli, semuanya x payah gosok. Skill gosok baju aku boleh la rate 4 bintang suku. Sedihkan?
Tapi xde la aku nak keluar rumah pakai baju kedutkedut, drop my waterface lah,
So aku rasa ,mesti dapat bakal suami (BS) mesti yang rajen gosok baju, keh keh keh

SIDAI BAJU
Kalau setakat basuh baju, basuh pinggan, tu bereh je ! Tang nak sidai ni cek maleh ! Yela , nak kena berjemur di tengah panas bahang matahari yang membuta tu. Aiseyhman, gelap tona warna muka kena pancaran UV tu,HAR HAR HAR aku dok leh terok sangat, ku sidaikan jua baju didalam bakul tu, takdelah puteri lilin mana aku ni.. Kalau korang taktahu le, :)

Itu je kot benda yang paling malas aku nak buat, other tu tahap kemalasan biasa biasa, * aku mengidam kueyteow sup Makcik T___T

And and and, just wanna share

If uollss rasa tensen ke, tertekan ke, stress ke, or other words yang seumpama dengannya, 

boleh lah
-ambil wudhuk
-solat sunat dua rakaat
-zikir
-main dengan kucing
-kemas bilik (this is my part)

Ni kira Cara Tangani Stress ( mystyle)

Ya, kalau saya stress dulu kan kat skolah kan, ill just tidy up my locker, even locker saye x de la kemas mana, x menang AWARD pon, haha

Thanks and bye
Ill will update frequently after this :D

No comments:

Post a Comment