sape suruh bukak ?

ikut nak ? :D

Wednesday, May 25, 2011

Inspire me

Kebosanan di malam hari, tadi dah pergi Pejabat Hasil untuk matikan setem, tapi tutup pulak. Lewat 15 minit. Aigoo, kena pergi esok pulak. Barang pulak rasanya 80% dah beli, 60% dah packing. So kira macam tak payah rushing-rushing nanti sebab dah packing sikit. Hehehe. Nampak semangat tak dah packing padahal register Isnin next week? LOL

Hmm, the idea came out just now, lepas baca blog terfaktab. Tau tak terfaktab tu? Tak tau? Tipu lah. Aku suka baca blog tu, best. Horhor, ni dia link. Amek la, kang tak dapat nanges plak, kesian. 




Yang aku nak tulis takde kaitan pun dengan intipati kandungan dalam blog Terfaktab tu. Cuma aku teringat, some of bait-bait lagu or the whole lagu tu yang aku suka, suka a lot, in love with and seumpama dengannya, aku suka dengar time aku #sedih #free #and so on lah

You made me insecure,
Told me I wasn't good enough.
But who are you to judge,
When you're a diamond in the rough.
I'm sure you got somethings,
You'd like to change about yourself.
But when it comes to me,
I wouldn't wanna be anybody else


Who Says-  Selena Gomez

Lately, yang ni paling banyak kali aku dengar. This song keep me strong. Buat I 'syukur'.
No need to be anybody else. As homosapien, semua orang tak perfect kud. So terima apa adanya kita :)
And one more song yang inspire me a lot #I'm Alive- Celine Dion



That's the reason
I'm so sick of love songs
So tired of tears
So done with wishing
You were still here

Said I'm so sick of love songs
So sad and slow
So why can't I turn off the radio?

So Sick- Neyo

Lagu ni aku suka dengar bila aku sedih lah. *konon Kalau time break up dengar pun sedap jugak. Actually, aku suka semua lagu Neyo. Dun ask me why cuz I dun noe either. Ni my first song , i mean
first song dia yang aku suka. #One In A Million pun sedap. Macam maggi. Harhar. Dengar la dekat
Youtube, cover yang Emily nyanyi. Emme love it! Ruey share, thankss baby :)

I saw you with your new girl just yesterday
And I feel that I must confess
Even though it kills me to have to say
I'll admit that I was impressed

Physically just short of perfection
Gotta commend you on your selection
Though I know I shouldn't be concerned
In the back of my mind I can't help but question

Does she rub your feet when you've had a long day?
Scratch your scalp when you take out your braids?
Does she know that you like to play PS2
Till 6 in the morning like I do?

I can't explain this feeling
I think about it every day
And even though we've moved on
It gets so hard to
Walk away

Walk Away- Paula Deanda

Heart broken song, lagu lama yang tak evergreen. Aku suka lagu ni bila aku tak boleh move on lagi, bila dah move on pun suka jugak, sebab nanti reminds me, reminds me of the pain. And I will cry with no reason.


Bila kuimbas lagi
Terusik peristiwa dulu yang mengguris hati
Terkulai-kulai diri bila cinta didustai
Oleh insan yang pertama aku sayangi

Bila aku kenangi
Hidupku tak lagi ceria seperti dahulu
Tiada lagi keindahan yang aku rasai
Ohh... selama ini teguhnya cintaku
Pada mu kekasih

( 1 )
Oh oh oh...
Tidak ku menjangkakan ini 'kan terjadi
Bila sidia undur diri dan memutus cinta
Alam kurasakan suram
Tiada lagi beri simpati

Oh oh oh...
Ternyata kejujuran salah ditafsirkan
Rupa-rupanya di hatimu dia yang bertakhta
Mengikis semarak cinta yang telah kita bena
Seindahnya di syurga

Kekasih...
Kita berdua menjalin kasih
Yang akhirnya terpisah jua
Ku rela kau pergi

Keranamu Kekasih- Illa Sabry

Sapa kata cek tak suka lagu Melayu? Habaq mai sini! Aku start layan lagu ni time aku tengok Gerak Khas The Movie,korang ada tengok? Takde latu kan. Hohoho. Time tu ada Erra Fazira baru masuk skuad. Padahal Abby dengan AC Mizal dah kira macam couple la. Lelaki pantang awek dahi licin sikit. Abby kena tinggal. Sedih kot aku time tu. Aku dah la minat Abby *dulu nak jadi polis macam dia


Aku akan selalu
Menjaga dan mencintaimu
Aku janji padamu
Takkan menduakanmu

Dan takkan terulang lagi
Silapku yang dulu
Meninggalkanmu
Untuk kedua kali takkan berlaku

Janji- Akim

Lagu ni orang intro kat aku, pastu aku rasa macam sedap pulak , layan jelah.Terima kasih awak, :P

Kebanyakan lagu yang aku minat unsurnya dari R&B, hoho.Gua tak main la heavy metal. 
Sorry bro.
Lagu yang paling kasaq sikit gua layan pun lagu Avenged Sevenfold, Artic Monkeys, The Faber Drive, and so on, bla bla bla.

And FYI, aku suka lagu oldies jugak, 
Lagu Richard Marx, Lauryn Hill, Ronan Keating, Mc Fly, The Beatles and etc lah.


Ok, nak kata aku jiwang la tu. Bukan jiwang, jiwa R&B je.








Whats your fav? Ce cite,







4 comments:

  1. woah dah packing??????aku belum lagi!!!!kau bawa baju yang dah ber iron ke??

    ReplyDelete
  2. dah, baju tak iron. sumbat dalam beg je, and FYI info aku bawk 1 beg je weh :P Beg besar la jugak. barang yg penting je. and one more bag da siap pack utk ke nilai, beg tu suruh babahku hantar je nanti ke nilai lah :P

    ReplyDelete
  3. Faber Drive don't have 'The'. Btw, songs it pretty much connecting with our life. Who ever doesn't listen to music then they pretty much an animal.

    R&B and Pop is my thangg.

    ReplyDelete
  4. Yeaaa. Agree. Totally agree with you. Oh that the is my mistake. hahah.

    ReplyDelete